Moja ślubna henna / My bridal mehendi

Tradycyjny indyjski ślub trwa 5 dni (!!!) ze wszystkimi ceremoniami i rytuałami.
Jak wiecie z poprzedniego posta (Jak zorganizować ślub w 7 dni) my nie mieliśmy tego luksusu w postaci czasu, ani chęci na wielkie, tłuste wesele. Natomiast ślubna henna była czymś co bardzo chciałam mieć i udało znaleźć nam się na to czas! Spędziłam ponad dwie godziny w zimnym pomieszczeniu salonu piękności gdzie cal po calu moje stopy i ręce zapełniały się rysunkami.
Warto było czekać, bo uwielbiam mieć hennę na rękach, uważam ją za coś pięknego. (Sama nawet próbowałam, efekty możecie zobaczyć na naszym Instagramie).
Poza tym hennę w Indiach nakłada się nie tylko dla ozdoby. O powodach dla których kobiety przy okazji dużych wydarzeń i świąt nakładają na ciało malunki z henny możecie przeczytać w tym artykule: Importance of Mehndi in Indian Culture

A poniżej moje mehendi <3









Traditional indian wedding lasts for 5 days (!!!) with all the rituals and ceremonies.
As you know from our last post (How to plan wedding in 7 days...) we haven't had that much time or even't didn't want to have a big fat wedding. But bridal mehendi was something I really wanted to have and we found enough time to do this! I spent more than two hours in cold parlor room where one girl step by step applied on my feet and hands henna paintings. It was worth to wait for that because I love to have mehendi on my hands and I think it's something really beautiful. (I even tried put henna myself, results you can see on our Instagram).
Besides women in India apply mehendi not only because of beauty reasons. Why they do that on big events and festivals you can read on this article: Importance of Mehndi in Indian Culture

And here you can see my bridal mehendi <3

1 comment:

  1. Co tam ręce, Twoje stopy!
    Są piękne, są do zakochania. No całuję Twoje wyhennowane stopy, Madame!

    ReplyDelete