Polska - Miejsca / Poland - Places.

To już prawie koniec odliczania do naszego spotkania (5 dni!!!). Tym razem lecę do New Delhi na dłużej. Może na stałe. Może na zawsze. Bardzo dużo planujemy, rozmawiamy o przyszłości, marzymy. Jedno czego jesteśmy pewni, to że chcemy być razem. Nieważne na jakim kontynencie, w jakim kraju, w jakim mieście. Ważne abyśmy naszą podróż przez życie odbyli razem. Na chwilę obecną marzy nam się Polska, więc wieczorami często zastanawiam się gdzie chciałabym zabrać Abhiego, które miejsca mu pokazać. A jest tego dużo, i każdego dnia wpadam na kolejny pomysł.

Abhi nigdy nie był w Europie, ale inne kraje odkładam na dalszy plan. Polska ma tyle wspaniałych miejsc, że nie wiem ile miesięcy będziemy potrzebować, by to wszystko zobaczyć. Najpierw moje ulubione, a później te, których sama nigdy nie widziałam.

- Chcę go zabrać do Kazimierza Dolnego. Jednego z moich miejsc na ziemi. Małego miasteczka na wschodzie Polski, leżącego nad piękną rzeką Wisłą. Miasteczka, w którym nie istnieje nuda nawet kiedy jest cicho i spokojnie. Miasteczka wąwozów, kamieniołomów, drzew i śpiewu ptaków. Miasteczka, w którym odbywają się wspaniałe festiwale (Kazimiernikejszyn) i (Dwa Brzegi). Miasteczka, w którym oddycha się pełną piersią.

- Zaraz później będzie Trójmiasto, ale najbardziej Gdańsk, bo mam tu rodzinę i cudowne Dziewczyny, z którymi można konie kraść. Chcę pojechać nad morze i w końcu wypić szampana na plaży. Chcę pomilczeć na Mariackiej i wypić dobre piwo w Józefku. Chcę zjeść śniadanie z ciocią i wujkiem, a później śmiać się cały dzień. Gdańsk to miasto, w którym chce się chcieć. Gdańsk to miasto, o którym napiszemy przewodnik po najlepszych knajpach na świecie.

- Warszawa, to miejsce do którego mam mieszane uczucia. Nigdy nie byłam tu szczęśliwa, przytłacza mnie ludzka zawiść i nietolerancja tego miejsca. Ale są też rzeczy, które warto zobaczyć. Parki, w których dobrze jest usiąść na trawie. Historia, którą trzeba poznać, a nawet powietrze, którym miło jest pooddychać.

- Biała Podlaska, moje rodzinne miasto, które chyba zawsze będzie dla mnie tym najwspanialszym na świecie. Tutaj się urodziłam, wychowałam. Tutaj pokochałam książki, dzięki Mamie, którą widywałam i widuję czytająca niemal cały czas. Tutaj łowiłam ryby z Tatą i kłóciłam się z siostrą. To tutaj słuchałam głośnej muzyki i pisałam poezję. Tutaj stałam się tym kim jestem.

- Jednak są też miejsca, które znam mniej lub wcale. W Toruniu byłam tylko dwa razy, i to zdecydowanie za mało. Chcę pójść do planetarium i zjeść kilogram piernika. Chcę zobaczyć z Abhim Kraków i Zakopane i Wieliczkę i Bieszczady i Puszczę Białowieską i Wrocław i Hel i zamki i pola i łąki. I wiem, że będzie nam tu dobrze i mam nadzieję, że Abhiemu spodobają się wszystkie te miejsca i wspólnie będziemy czerpali radość z wycieczek, które już powoli dla nas planuję. Może ulepimy wspólnie bałwana, i z przemoczonymi od śniegu stopami wypijemy wspólnie gorącą czekoladę i tak właśnie będzie nam najlepiej. Nieważne gdzie, byle razem.

***

Jakie miejsca w Polsce Waszym zdaniem warto zobaczyć, co zwiedzić, gdzie pojechać?

(Irrakuri)






Countdown to our final reunion is almost over (5 days, yayy!). This time I am going to New Delhi for long. Maybe permanent. Maybe forever. We are planning a lot, talking about our future, dreams. Only one thing that we are 💯% sure is that we want be together. No matter on which continent, in which country or city. Its important for us to make this life journey together. For now we dream about Poland, so in the evenings I am thinking where i want to take Abhi, what places to show him. Its a lot of them, and every day I have new ideas.

Abhi was never in Europe, but other countries are not that important for now. Poland has so many amazing places that I myself don't know how much time we will need to see all of that!  So first it will be my favourites, next those which I've never seen in my life.

- I want take Abhi to Kazimierz Dolny. One of my faourite places on Earth. Small town on the East Poland, situated on the beautiful Wisla river. Town, when boredom doesn't exist even when its calm and quiet there. Town of ravines, quarries, trees and singing birds. Town with amazing festivals (Kazimiernikejszyn) and (Two Riversides Festival). Town where you can breathe deeply.

- After that I will take him to the Tricity on the Nothern Poland. But the most important to Gdansk, because I have my family there and great people. I want to go by the sea and finally drink champagne on the beach. I want indulge in a bit of silence on Marciacka Street and drink beer in Jozef K. pub. I want to eat breakfast with uncle and aunt and laugh a lot all day. Gdansk is a city where you just want to be, and about which we will write about the best guide about amazing restaurants and pubs. For sure.

- Warsaw is a place about which I have mixed feelings. I think, I never was truly happy here, I don't like human envy, and intolerance of this city. But here are also places worth to see. Parks, where its good to sit for a while. History is good to know, and even air is nice to breath in.

- Biala Podlaska, my hometown, which probably will always be the best for me. Here I was born and raised. Here i fell in love with books, because of Mum who I saw reading all the time. Here I went fishing with my Dad, and argued with Sister. Here i listened very loud music and wrote poetry. Here I became the person who I am now.

- But also in Poland there are places I know less or not at all. In Torun I visited only twice and its definetly too less! I want go to the planetarium and eat kilo of gingerbread! I want see with Abhi Krakow and Zakopane and Wieliczka and Bieszczady and Bialowieza Forest and Wroclaw and Hel and castels and fields and meadows. And I know we will feel great here and Abhi will love all of this places and we will have so much fun on all these trips Im planning to make. Maybe we will make a snowman together and with cold and wet feet we will go drink hot chocolate and it will be the best. Never mind where, but together.

***

What places in Poland in your opinion is worth to see, what to visit, where to go?

6 comments:

  1. Koniecznie odwiedźcie Podlasie. Tu jest tak cudownie i cicho, wspaniała przyroda i wiele miejsc, które są nieznane, a jak najbardziej zasługują na poznanie :)
    Pozdrawiam, a raczej pozdrawiamy Was serdecznie :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cześć Agata!
      Co najzabawniejsze moje rodzinne miasto to Biała Podlaska a jest w woj. lubelskim :D O Podlasiu dużo słyszałam, że pięknie i jedzenie pyszne, więc na pewno pewnego dnia zawitamy w te strony.
      Miłego wieczoru!
      A&J

      Delete
  2. Bieszczady! Nie bez powodu są bohaterem memów. Co mnie urzekło? Przepiękne miejsce, super widoki i nie ma tłumów turystów nawet w sezonie. Większość ludzi, jakich napotkaliśmy, czy to pytając o drogę, czy w sklepie, czy tam, gdzie nocowaliśmy byli przyjaźni, czuliśmy się jak w domu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. W ogóle nie myślałam o Bieszczadach, a pamiętam, że byłam tam z 15 lat temu jeśli nie więcej i zachwyciły mnie kompletnie! Kolejny wspaniały pomysł, dzięki Aneta :))

      Delete
  3. Małgorzata Szaruga23 November 2016 at 15:46
    O tak. Bieszczady. Mieszkałam blisko nich w poprzednim życiu. Piękne góry, piękne miejsca, jeszcze cudniejsze wspomnienia. Bo i takie były w poprzednim życiu.
    Tam GO zabierz.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zabiorę! I czuję, że bardzo mu się tam spodoba...:))

      Delete