Kurti, moja miłość / Kurti, my love

Muszę Wam się do czegoś przyznać. Zanim poznałam Abhiego byłam przekonana, że kobiety w Indiach noszą tylko sari (lub po prostu dżinsy i 'zwyczajne' ubrania). Prawdopodobnie dlatego, że bohaterki filmów Bollywood bardzo często tak właśnie się ubierają. Jakie było moje zaskoczenie kiedy podczas mojej pierwszej wizyty w Indiach zobaczyłam kobiety ubrane tak różnorodnie i kolorowo, że aż zapierało dech! Ulice New Delhi pełne są wszystkich kolorów tęczy co jest absolutnie niesamowite.

W każdym bądź razie podczas spaceru po targu rzuciły mi się w oczy kolorowe sukienki.  Abhi natychmiast chciał bym je przymierzyła, co zrobiłam z  przyjemnością. Oboje byliśmy bardzo podekscytowani przeglądaniem stojaków dosłownie oblepionych kolorowymi materiałami. Wkrótce zostałam właścicielką nie jednego, a dwóch takich strojów.

Sukienka, a właściwie koszula nazywa się kurta i jest strojem punjabskim (region północnych Indii). Jest piękna, wygodna, i chyba każda kobieta wygląda w niej dobrze. Ma bardzo wysokie rozcięcia po bokach, dlatego w zestawie obowiązkowo należy założyć legginsy. Możecie je kupić na straganach w marketach po naprawdę niskich cenach lub w salonach z indyjskimi strojami. Ceny są wyższe, ale i jakoś materiału lepsza.

Powiem Wam, że  w kurtach czuję się ładna. Naprawdę ładna. Poza tym kocham te kolory. Uwielbiam te stroje tak bardzo, że noszę je również w Polsce. Do pracy są idealne! Co ciekawe nikt nigdy nie zwrócił mi uwagi, że wyglądam dziwnie. Kurti wygląda w Polsce jak oryginalna, długa tunika. Nie jest niczym nadzwyczajnym i zwracającym uwagę. Nie wiem jak mogłam wcześniej żyć bez tych ubrań ale marzy mi się inna kurta na każdy dzień tygodnia! Różowa to mój absolutny hit :)))

(Irrakuri)


I need to admit something. Before I met Abhi I was convinced that women in India wear only saris (or just jeans and 'ordinary' clothes). Probably because the heroines of Bollywood films very often wear them and that's how they dress. To my surprise, during my first visit to India, I saw a woman dressed as differently and colorfully that it took my breath away! The streets of New Delhi are full of all the colors of the rainbow which is absolutely amazing.

In any case, while walking in the market my eyes discovered colored dresses. Abhi immediately wanted me to try them on, what I did with pleasure. We were both very excited about viewing stands literally plastered with colorful materials. Soon I became the owner of not one, but two outfits.

Dress shirt is actually called a kurta and dress from punjab (region of northern India). It's beautiful, comfortable, and I think every woman looks good in it. It has a very high side slits, and therefore its mandatory to wear leggings. You can buy them at stalls in supermarkets at really low prices or in the salons of Indian costumes. Prices are higher, but somehow the material is better.

I'll tell you that in kurta I feel pretty. Really pretty. Besides, I love the colors. I love these costumes so much that I carry them back to Poland. To wear them to work and these are perfect! Interestingly no one ever returned my attention that I look strange. Kurti in Poland resembles as the original, long shirt. It is not uncommon, and returning a consideration. I do not know how I could sooner live without these clothes but I dream of another kurta for each day of the week! Pink is my absolute favourite :)))

No comments:

Post a Comment